Eerste drie dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dagmar Rozier - WaarBenJij.nu Eerste drie dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dagmar Rozier - WaarBenJij.nu

Eerste drie dagen

Door: rozi

Blijf op de hoogte en volg Dagmar

13 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

De eerste drie dagen zijn voorbij gevlogen. Het regenseizoen is net begonnen, maar er is nog geen druppel gevallen. Op de dag van aankomst redelijk rustig aan gedaan. We zijn naar de 84ste verdieping van een 300 meter hoge toren gegaan om van het uitzicht over Bangkok te genieten. Op de 77ste verdieping hadden we een uitgebreid buffet waar ik mij de sushi heerlijk heb laten smaken. Niet echt Thais, oke maar dat kwam 's avonds tijdens de boottocht over de Chao Praya rivier. Onder het genot van een Mai Tai lekker uitwaaien op het water. De soep was even wennen, daar kreeg ik echt tranen van in mijn ogen. Na het voorgerecht werd er een optreden verzorgd met muziek en dans. Het hotel is echt luxe, dat ben ik van Djoser niet zo gewend. Dus tussen de bedrijven door een frisse duik in het zwembad genomen. Op dag twee zijn we naar de gouden Boeddha gegaan en in de tempel heb ik me laten zegenen door een monnik, kan geen kwaad dacht ik zo... Met al die stunts die ik de laatste tijd uithaal ;0) Daarna het koninklijk paleis bezocht met de Emerald Boeddha en twee indrukwekkende troonzalen. Een aantal generaties koningen en hun vrouwen hebben hier gewoond, maar momenteel heeft het complex alleen nog een ceremonieele functie. Dezelfde dag ook nog een wandeling door China Town gemaakt, een van de grootste ter wereld en een aanslag op al je zintuigen. Je ziet dan ook veel mensen met mondkapjes voor of met reukpotjes of neusstickjes om maar even een ander luchtje te kunnen ruiken. Na deze volle dag vond ik dat ik wel een massage verdiend had dus ben ik naar de overkant van het hotel gelopen, je hoeft de straat maar in te lopen of je komt al massage salons tegen. De dame die me onder handen nam schudde eens haar hoofd toen ze met de schouders bezig ging en had het over work... Zou je daar spanning van in de schouders krijgen ;0) ?
's Avonds zijn we naar Calypso gegaan een soort variete show met allemaal mannen die zich helemaal hebben om laten bouwen tot vrouw. Na afloop kon je met de "dames" op de foto. Blijkbaar komt het veel voor in Thailand dat mannen zich gevangen voelen in een verkeerd lijf en is het vrij eenvoudig om je daaraan te laten helpen. Het niveau van medische hulpvelening schijnt volgens onze reisleider erg hoog te liggen.
Vandaag, dag drie, hebben we een fietstocht van 17 km. door Bangkok gemaakt. Leuk om via allerlei hele kleine straatjes (soy) en marktjes te zien hoe de lokale bevolking leeft. Veel mensen zijn reuze enthousiast als je langs komt en zeggen gedag of gaan zwaaien. Het klopt wel dat de mensen hier erg vriendelijk zijn. Ondanks het feit dat Bangkok een super drukke stad is voel je je hier echt veilig. Vanavond gaan we wederom naar een show die plaats vindt op het grootste podium ter wereld, dit staat ook vermeld in het Guinness Book of Records. Er schijnen bijvoorbeeld olifanten in de show gebruikt te worden en de geschiedenis van Thailand wordt uitgebeeld, heb ik begrepen.
Morgen gaan we in alle vroegte op stap voor een lange reisdag richting Jungle Rafts, een drijvend hotel waar we twee nachten zullen logeren. Hier is geen electriciteit dus is het gedwongen relaxen in de hangmat en af en toe in de rivier springen voor wat verkoeling.Natuurlijk zijn er wel excursies, fietsen en kayakken en een bezoek aan de beruchte brug over de River Kwai en de Birma spoorlijn.

  • 13 Juli 2010 - 09:59

    Rina:

    Klinkt indrukwekkend allemaal. Geniet ervan! Ben benieuwd naar de rest....

  • 13 Juli 2010 - 11:44

    Han Rozier:

    Ondanks het drukke programma toch een uitgebreid verslag van jouw belevenissen. Goed gedaan meisie! Gisteren heeft het hard geregend en zijn er in het land wat bomen omgewaaid. In Overijssel is de torenspits van een kerk afgewaaid. Het is me wat. Is de massage bevallen? Veel plezier rest van de tijd.

  • 13 Juli 2010 - 18:57

    Hanneke Rozier:

    Dit klinkt als een goed begin van de vakantie, lekkere massage, net wat je nodig hebt. Eindelijk vakantie! leuk dat je al reactie hebt, blijf ervan
    genieten Hanneke.

  • 16 Juli 2010 - 12:22

    Paul En Willeke:

    Wij komen net uit Noorwegen terug en daar is het hartstikke prachtig, maar wat jij daar beleeft is wel erg heftig. We zijn jaloers.
    Geniet er van meid en kom veilig weer terug. We horen en zien de reis ervaringen wel op je verjaardag.
    Groetjes.
    Paul en Willeke.

  • 16 Juli 2010 - 12:35

    Caroline:

    Heel gevarieerd programma
    Geniet ervan,maar dat zal wel lukken denk ik
    Hoe is de groep? leuke mensen, of liever gezegd leuke mannen?Wee wachten met belangstelling op de volgende beschrijving
    Bisous

  • 16 Juli 2010 - 13:30

    Willeke:


    Wat spannend allemaal,wel een heel andere vacantie dan die wij net achter de rug hebben.Veel plezier,we blijven je volgen.Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dagmar

Travelling broadens the mind!

Actief sinds 03 Jan. 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 24755

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 07 Maart 2014

Australia and New Zealand with Travel Essence

24 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Java - Bali

22 Juli 2011 - 12 Augustus 2011

Cuba rondreis

10 Juli 2010 - 31 Juli 2010

Thailand, Emerald rondreis

19 Januari 2009 - 15 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: