Het hoge noorden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dagmar Rozier - WaarBenJij.nu Het hoge noorden - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dagmar Rozier - WaarBenJij.nu

Het hoge noorden

Door: rozi

Blijf op de hoogte en volg Dagmar

22 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Ik hoor dat het in Nederland ook tropisch warm is. Hier valt er ten minste zo af en toe een flinke tropische bui zodat het toch iets afkoelt. Activiteiten doen wanneer je niet midden in de brandende zon hoeft te lopen is toch iets aangenamer. We zitten nu in Changmai, de oude hoofdstad van het Lanna rijk. Op weg hier naar toe een parasol fabriek, zijdeweverij en edelstenenfabriek bezocht. Leukom te zien hoe bepaalde producten nog ambachtelijk gemaakt worden. Ze hebben hier hun eigen dialect en cultuur, wat we hebben kunnen zien en horen in een mooie show met diner, dit keer gelukkig zonder creepy crawlies. Gisteren hebben we een olifantenkamp bezocht wat zeer de moeite waard was. Het begon met een show waarin de olifanten ons begroetten, muziek gingen maken,voetballen en zelfs schilderen. Er worden ook veel olifanten geboren, de jongste was net een maand oud.Vervolgens konden we mee voor een ritje, niet echt spectaculair, maar wel leuk om een keer gedaan te hebben.We werden per ossenkar terug gebracht door een zingende "chauffeur", was wel grappig. Onze tocht zou verder gaan per bamboevlot,een stukje de rivier afzakken, maar omdat de vlotten er nog niet lagen had ikde tijd om een Mahoet (trainer v. olifanten) te vragen of ik even opzijn olifant mocht klimmen en dat was prima! Hij liet de olifant zelfs allerlei kunstjes doen met mij op zijn rug. Een reisgenote heeft hier een aantal erg gave foto's van gemaakt. In de middag met de hele groep een twee uur durende traditionele massage gehad. Nou, dan weet je welwat drukpunten zijn :0) Maar na afloopvoel je je welheerlijk ontspannen. 's Avonds over de avondmarkt gelopen waar het een drukte van jewelste is met mnsen die allemaal hun slag willen slaan. Vanmiddag gaan we de " Flight of the Gibbon" doen. Net als met het bezoek aan de olifanten stimuleer je met je bezoek het behoud van de dieren. Het is een ecoproject waarbij je hoog tussen de bomen door vliegt aan kabels. Hoop dat ik niet al te veel last van hoogtevrees zal hebben ;0).
Morgen vertrekken we weer uit Changmai en gaan we weer met minibusjes verder de bergen in naar Pai. Hier gaan we naar een aantal andere bergdorpen op bezoek. Uiteindelijk gaan we naar Mae Hong Son waar de langnekstammen zich bevinden. We zijn drie dagenop stap met de minibusjes en komen daarna weer terug in Changmai met een binnenlandse vlucht.

• 22 Juli 2010 - 06:00

Han Rozier:

Wat een activiteiten allemaal en dan ook nog over je belevenissen een verslag schrijven vind ik knap. Het is een echte doe vakantie. Je iedere keer laten verrassen met het eten en dan maar hopen dat het lekker is. Je zal er niet dik van worden denk ik zo en dat heeft ook zijn voordelen. Het wordt vandaag weer een zonnige dag. Veel inspiratie en ontspanning. Groeten, Han

• 22 Juli 2010 - 17:08

Hanneke Rozier:

Lijkt allemaal heel geweldig, hier is in Blijdorp
    vlak om de hoek bij Peter ook
    een klein olifantje geboren, kan je nog kijken als je heimwee hebt.Liefs Hanneke.

• 23 Juli 2010 - 10:46

Caroline:

Je maakt echt van alles mee!Nog een leuk souveniertje op de markt gevonden?Ik heb begrepen dat er straks geen foto's zijn,wat jammer nou!Bonne continuation
    Bisous