Mae Hong Son - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dagmar Rozier - WaarBenJij.nu Mae Hong Son - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dagmar Rozier - WaarBenJij.nu

Mae Hong Son

Door: rozi

Blijf op de hoogte en volg Dagmar

25 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Zo, ik kan wel zeggen dat ik nu het idee heb dat ik kan vliegen... Zit je op 75 meter hoogte tussen boomtoppen van bomen van wel 400 - 600 jaar oud en vlieg je aan een kabel met een pully naar de volgende boomtop! De Flght of the Gibbon was echt gaaf wel met het hart in de keel, maar na een paar keer vliegen steeds relaxter. Aansluitend nog een klimmetje naar een mooie waterval in de buurt. Zou graag wat foto's plaatsen, maar zit nu in de bergen in Mae Hong Son en hier is de verbinding erg traag. We hebben een mooie route door de bergen achter de rug. Voor motorrijders een waar paradijs met veel haarspeldbochten. Volgens onze reisbegeleider moeten het er 1864 zijn. Het is nu alleen spekglad door de tropische buien die zo nu en dan vallen. Tot nu toe hebben we er met de activiteiten gelukkig weinig last van gehad.

Ik zit nu in het Holland House waar de Internetverbinding een stuk sneller is dan in het hotel en waar we omringd zijn met foto's van de koninklijke familie en waar we Hollandse appeltaart kunnen bestellen, beetje vreemd...

We zijn net terug van het uitstapje naar de Langnek stam. Lekker met een longtail boot uitwaaien op de rivier en daar de schoolspulletjes uitgedeeld. Waren ze wel blij mee. De stam woont daar echt in the middle of nowhere, het zijn vluchtelingen uit voormalig Birma die een plekje in Thailand toegewezen hebben gekregen van de regering.
Nu net even over de lokale zondagsmarkt gelopen om de sfeer te proeven en dadelijk een stuk wandelen met drie reisgenoten om het dorp wat verder te verkennen. De rest is weer in het busje gesprongen om naar een mud spa te gaan, hadden wij niet zo'n zin in. Hebben ons al laten verwennen in een fish spa waar de visjes aan je tenen knabbelen.
Gaan straks lekker in het zwembad bij het hotel dobberen want het is nog steeds droog!

Gisteravond het lokale uitgaansleven even uitgeprobeerd. Je mag hier gewoon je eigen fles wiskey meenemen naar het cafe. Het enigste wat nog verkoopt is het water en de ijsblokjes, de rest nemen de mensen zelf mee. De Thai waren dan ook al behoorlijk aangeschoten en dan zijn ze niet meer zo bescheiden. Ze gingen helemaal uit hun dak bij de band die optrad, live optredens zijn hier heel normaal en vaak erg goed. We waren zelf ook een attractie en werden van alle kanten door meisjes betast. Daar hadden we al gauw genoeg van en zijn toen maar naar het hotel "gevlucht" ;0)
Morgen rond 11.00 uur gaan we vliegen met een Chesna vliegtuigje en dan zitten we weer in Changmai waar we een lesje Thais koken krijgen.

Mochten jullie vast wat foto's willen zien, dan volgt hier een link naar de foto's van reisgenote Barbara:

• 25 Juli 2010 - 08:44

Han Rozier:

Het is zondagmorgen 10.40 wanneer ik dit bericht lees. Dat vliegen van boom naar boom is niets voor mij. Wellicht spannend maar veel te hoog voor mij.Nep merk horloges kosten in Thailand slechts 25 euro. Heb je er daar al wat van gezien? De hele reis in de jungle is ook niet verkeerd. Veel plezier. Han

• 26 Juli 2010 - 09:25

Hanneke Rozier:

Hoi Dagje,
    Klinkt allenaal erg goed,
    en gevarieerd, het lijkt mij allemaal echt te gek
    Indrukwekkend verhaal v.d. monnik , leuk dat jij hem nu ook gezien hebt. Veel plezier en
    toi toiHanneke.

• 27 Juli 2010 - 12:43

Caroline:

Wat een sportieve vakantie! Je maakt van alles mee!Hoe zijn de vliegtuigen in het binnenland? Maar je komt het ons dadelijk allemaal vertellen.Jammer dat het einde al in zicht is. Bisous