Jakarta - Bogor- Bandung - Reisverslag uit Borne, Nederland van Dagmar Rozier - WaarBenJij.nu Jakarta - Bogor- Bandung - Reisverslag uit Borne, Nederland van Dagmar Rozier - WaarBenJij.nu

Jakarta - Bogor- Bandung

Blijf op de hoogte en volg Dagmar

26 Juli 2012 | Nederland, Borne

Ik hoop dat het plaatsen van de verslagen gaat lukken. Waarbenjij.nu heeft op de dag voor mijn vertrek de website vernieuwd en nu zijn al mijn instellingen veranderd....
Zo zit ik volgens de site nog steeds in Nederland...

De reis begonnen in het drukke Jakarta. Zo uit het vliegtuig naar de oude haven en het Gouverneurshuis en dus geen tijd om zelfs maar te denken aan een mogelijke jet-lag. Daarna wel lekker in het zwembad van het hotel gedoken. Vanmorgen vroeg vertrokken richting Bandung. Eerst een stop gemaakt bij het Monas (monument national) en het presidentiele paleis van Jakarta. De tweede stop was bij de botanische tuinen van Bogor waar we een rondleiding kregen langs allerlei prachtige bomen. Hier staat ook een tweede presidentieel paleis. In totaal schijnen er zes zijn.Een lekker koppie kopie gedronken :)
Daarna door via een mooie weg over de Puncak pas langs de theeplantages die een rol spelen in " De Heeren van de Thee" Hier hebben we ook geluncht. Nu dus in Bandung, de universiteitstad van Java. Er is hier een aangenaam klimaat, iets koeler dan in Jakarta, je merkt dat je iets hoger zit.
Morgenochtend krijgen we een rondleiding door de stad langs alle art deco gebouwen en in de middag gaan we naar een Anklung muziekschooltje waar weeskinderen les krijgen en waar allerlei traditionele opvoeringen gegeven worden met dans en Wajanpoppen. Lijkt me wat toeristisch, maar het geld gaat in ieder geval naar een goed doel.
Het is hier verder wel behoorlijk rustig vanwege de Ramadan, maar dat mag de pret niet drukken.

• 26 Juli 2012 - 19:00

Susanne:

Hi Dagmar,

we kunnen weer mee genieten van al je avonturen, hoor! Dus dat gaat goed. Ik zie inderdaad ook dat je nog steeds in Nederland bent volgens de site. Maar jij weet wel beter;-)
    Weer heel veel plezier gewenst! Volgens mij ga je ook heel wat mooie dingen zien! Neem je wel af en toe een momentje voor jezelf om al dat moois te verwerken....

Ps; en nu zijn Peet en ik erg jaloers op jou;-)

Liefs Susanne

• 26 Juli 2012 - 19:05

Den Haag:

Jij bent inmiddels weer lang en breed in Nederland. Verrast dat jij deze reis gemaakt hebt en ik weet zeker dat dit een reis is waar je met plezier aanterugdenkt. Groeten en tot ziens, Han

• 26 Juli 2012 - 21:13

Sonja:

Mèn wat een druk programma! Ook tijd nemen om te genieten he!
    Veel plezier daar, en leuk dat we weer met je mee mogen lezen!
    Groetjes, Sonja

• 27 Juli 2012 - 06:25

Paul En Willeke:

Nou Dagmar van veel uitrusten komt het niet, zo te zien op deze vacantie.
    Geniet er maar van.
    Paul en Willeke.

• 31 Juli 2012 - 23:23

31 7 12:

nog een vermoiede reis , wij hopen dat jij nor sterk heeft oom us in Parijs te bezoeken als jij terug bent.
    joyeux anniversaire en geniet . Gros bisous