Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dagmar Rozier - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dagmar Rozier - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Rozi

Blijf op de hoogte en volg Dagmar

27 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Afgelopen zaterdag aangekomen in Newport, in de buurt van Melbourne. Het laatste stuk van de Great Ocean Road afgelegd, a long and windy road met mooi uitzicht. We stoppen bij Kennett River/ Grey River, deel van het Otway National Park, om Koala's te spotten. Hiervoor moeten we wel van de verharde weg af en 6 km het bos in rijden. Onderweg zien we behoorlijk wat koala's, maar deze slapen met hun rug naar ons toe. Blijkbaar slapen deze beestjes met hoge knuffelfactor ongeveer 19 uur per dag. What a life! Op de terugweg zijn we dan ook behoorlijk verrast wanneer er een koala recht op onze auto af komt gelopen. Ik zet de auto direct aan de kant en het beertje loopt vrolijk verder in onze richting om vervolgens de berm in te lopen en de heuvel op te klimmen. Aan het begin van het zandpad blijkt dat we de 6 km niet eens hadden hoeven te rijden, want daar bleken drie koala's in de eerste de beste boom te zitten, op ooghoogte. Al met al was het dus een zeer geslaagde koala spotting.
We rijden verder via Lorne, een mooie kustplaats, waar we de lokale markt aan het strand even overlopen. De laatste halte is bij Aireys inlet en de Split Point vuurtoren.
Zondag is het Australia Day en gaan we op de fiets, langs de kust, naar Williamstown. Na al dat geloop een welkome afwisseling. We halen wat lekkers op de Farmers Market voor die avond, we eten namelijk een hapje bij de boat house samen met de familie van Therese. Vanaf de boat house hebben we een prachtig uitzicht op de skyline van Melbourne en dus ook op het Australia Day vuurwerk dat in de Docklands afgestoken wordt. Tussen de bedrijven door zien we de finale van het tennis.
Maandag is een public holiday, maar in Melbourne valt er nog genoeg te zien. We nemen de ferry vanaf Williamstown naar de South Bank. Heerlijk een uurtje op het water, want het wordt weer erg warm. We bezoeken de Victorian Arts Centre waar een leuke tentoonstelling is van theaterkostuums ("All that Glitters"). Daarna door naar de National Gallery voor wat kunst, na al de natuur die we gezien hebben. Bovendien hebben ze daar airco. Tenslotte naar het moderne Federation Square waar niet iedereen in Australië enthousiast over schijnt te zijn, maar ik vind het erg geslaagd.
Vandaag is het 40 graden, dus geen temperatuur om van alles te doen. Morgen belooft het een stuk koeler te worden, de change zorgt dan voor een aangename 23 graden. Dan gaan we wel weer wat ondernemen. Hier begint dan het schooljaar voor de kinderen.

• 28 Januari 2014 - 09:27

Anne Gevers:

Mooi om te lezen. Voor ons allemaal bekende plekken -Newport-Williamstown-Melbourne.
    Gelukkig dat het afkoelt--er is zoveel te zien . Of fietsen langs het water en misschien nog een zeiltochtje met de boot van Stefan. Geniet er van samen en de hartelijke groeten aan de familie en kus voor Inge and Edie

• 28 Januari 2014 - 12:25

Hanneke Rozer:

Gezellig om je verslagen te lezen het wordt al een leuk dagboekje.
    liefs Hanneke

• 29 Januari 2014 - 12:03

Han Rozier Vanuit ´s-Gravenhage:

Bij jullie is het heerlijk warm, misschien wel te warm soms. In Den Haag schijnt een waterig zonnetje en is zo´n 9 graden boven 0. Nu genieten van een kopje koffie tijdens het lezen van jouw reisverslag. Hartelijke groeten, Han.